Diari del viatge a França

DIA 1: CARCASSONA I TOULOUSE (18/12/17)

Ens trobem tots reunits a les 7 del matí davant de l’Institut i sortim puntualment amb l’autocar camí a Carcassona. Primerament, tots anàvem adormits però al cap d’una estona ja vam animar-nos. Després d’una hora i dos quarts, vam realitzar la nostra primera parada a una àrea de servei, ja dintre de França. La majoria va aprofitar per esmorzar i comprar alguna cosa de menjar pel següent tram de viatge. La següent part fins a Carcassona se’ns va fer molt curta.

Tot just arribar, vam caminar una mica fins l’entrada de l’antiga ciutat de Carcassona. Seguidament, entrem al Castell de Carcassona i ens endinsem en un món històric. Després de veure un vídeo sobre la història de la ciutat i el castell podíem fer una visita lliure, els professors van fixar una hora i punt de trobada. Just acabar de visitar el Castell va començar a ploure i molt poca gent va visitar les muralles. Des d’aquelles muralles es podia contemplar tota la ciutat actual de Carcassona i els seus voltants. Després vam anar corrent sota la pluja fins a la Basílica de Sant Nazaire. La basílica era impressionant. Tenia grans vitralls per totes parts, un sostre ple d’arcs i molts altres detalls.

Els nostres plans de dinar allà no van se possibles per culpa de la pluja i vam esperar a fer-ho a una àrea de servei. Abans de marxar, vam tenir temps de fer una visita ràpida a les botigues que hi havia al carrer principal. Botigues de coses històriques, caramels o xocolata.

Parada per dinar i continuem el nostre camí fins a Toulose. Aquest tram va ser molt més curt. Just arribar, ens instal·lem a l’hotel i deixem les maletes. Vam estar una estona allà mirant les habitacions i parlant amb els companys fins que van ser les vuit.

Tot seguit anem a sopar i després vam fer una visita nocturna al centre de Toulouse. A l'acabar, ja era l’hora d’anar a dormir.

DIA 2: TOULOUSE (19/12/17)

Ens llevem d’hora i ens preparem per anar a esmorzar. Tot seguit agafem l’autocar i sortim en direcció al Musée de l’affiche i als jardins del museu d’art contemporani. En arribar ens dividim en dos grups, cada un visita un lloc i desprès a la inversa.

El Musée de l’affiche era un lloc petit i entretingut. Hi havia una sala plena de cartells d’anuncis antics, les primeres rentadores, refrigerants per al cotxe... Havíem de tractar de trobar el significat de l’anunci.

Els jardins del museu d’art contemporani eren molt interessants. A l'arribar pel matí, estava tot glaçat i tot era de color blanc. Al llarg del camí es podien veure escultures modernes, monuments en homenatge a diferents personalitats i molts tipus de flors.

Després de visitar aquests dos llocs, vam passejar una estona per Toulouse i pel costat del riu Garona. Un riu molt ample amb impressionants cascades al llarg del seu recorregut pel centre de la ciutat.

Fet això vam dinar i després visitàrem el Couvent des Jacobins, un convent construït amb un estil arquitectònic lenguadocià. Dintre del convent hi havia una exposició temporal, aquesta anava sobre morts. Quan entraves et posaves una llanterna de cap i tenies que anar mirant els morts dintre d’una espècie de tombes. Era molt entretingut perquè algunes estaven cobertes amb un material reflexant i quan enfocaves tota la sala donava un efecte impressionant. A part d’això vam veure el pati del convent, que era molt maco. Un dels detalls que es podien veure era que totes les columnes tenien un capitell diferent, mai es repetia el mateix. Sobre l’interior, tot estava ple de vitralls, uns arcs gegants i unes columnes molt grosses.

Tot seguit, al sortir del convent, ens vam dirigir a la plaça central de Toulouse i els professors ens van deixar una estona per poder visitar les botigues i el mercat de Nadal que hi havia per la zona. Quan ja es va fer tard, ens vam retrobar i vam anar tots junts a sopar i després a l’hotel.

DIA 3: CITÉ DE L’ESPACE (20/12/17)

Aquest últim dia vam visitar la Cité de l’Espace, als afores de Toulouse. Era un lloc dedicat a tot el que estava relacionat amb l’espai i els astronautes. En entrar, vam visitar una part interior i després vam anar a veure una pel·lícula en un cinema IMAX sobre l’espai, la vida dels astronautes i tot allò relacionat. A l'acabar vam tornar a veure la part l’exposició interior que ens faltava, on hi havia reproduccions de naus espacials per veure el seu interior, vestits d’astronautes...

Més tard vam visitar la zona exterior on hi havia reproduccions de coets, satèl·lits i el sistema solar. Després vam anar a un lloc on hi havia un espai gegant que era com una espècie de concurs interactiu. Ens dividíem en diversos grups i competíem responent preguntes sobre el que havíem aprés a la nostra visita.

Ja al migdia, vam dinar al restaurant d’aquest lloc i cap a les cinc de la tarda vam sortir de tornada cap a casa.

En general, tots ens ho hem passat molt bé i ha sigut tot molt interessant i entretingut. A tots ens ha agradat fer aquest viatge.

Entradas destacadas
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.